ELEGET TESZÜNK A 2019/2088 SZÁMÚ EU (SDRF) RENDELET SZERINTI KÖTELEZETTSÉGÜNKNEK

A fenntarthatósági követelmények figyelembevételéről szóló, szerződéskötést megelőző tájékoztatás a 2019/2088 számú EU rendelet (SFDR) alapján:

 

pénzügyi szolgáltatási ágazatban a fenntarthatósággal kapcsolatos közzétételekről szóló 2019/2088 számú EU rendelet (SDFR) harmonizált szabályokat határoz meg a pénzügyi piaci szereplők és a pénzügyi tanácsadók által a fenntarthatósági kockázatoknak a folyamataikba való integrálása és e folyamataik során a fenntarthatóság szempontjából káros hatások figyelembevétele, valamint a pénzügyi termékekről szóló, fenntarthatósággal kapcsolatos információk tekintetében alkalmazandó átláthatósággal kapcsolatban.

Az SFDR előírja a biztosításközvetítő pénzügyi tanácsadónak minősülő gazdasági szereplőknek, hogy a honlapjukon adjanak tájékoztatást arról, hogy befektetési, illetve biztosítási tanácsadásuk során figyelembe veszik-e a fenntarthatósági tényezőkre gyakorolt főbb káros hatásokat, amennyiben pedig nem, úgy indokolni kötelesek, hogy miért nem veszik figyelembe a befektetési döntéseknek a fenntarthatósági tényezőkre gyakorolt káros hatásait.

A fenntarthatósági kockázatokkal kapcsolatos ismertetésnek arra kell kiterjednie, hogy a fenntarthatóságnak milyen kockázatai, negatív hatásai vannak/lehetnek a biztosítási termékek hozamaira nézve. A Meritum Biztosítási Alkusz Kft. a biztosítási tanácsadási tevékenysége során nem veszi figyelembe a fenntarthatósági tényezőkre gyakorolt káros hatásokat -a várható gazdasági folyamatokra ilyen szinten nincs rálátása-, az adott termék ismertetése során abból indulunk ki, hogy a fenntarthatóságot a biztosítási terméket kínáló biztosító társaságok figyelembe veszik és az ezzel kapcsolatos információkat a szerződés megkötését megelőzően megadják a kalkulációikban és termékismertetőikben.

A Meritum Kft., mint biztosításközvetítő, a befektetés fenntarthatósági kockázatainak figyelembevételére kizárólag a biztosítók által megadott paraméterek alapján képes.

 

Az Uniós előírásoknak megfelelve ( IDD (2016/97 EU) irányelvnek megfelelően)  vállaljuk, hogy Ügyfeleink részére az átadott biztosítási kínálatok minden esetben igényfelmérés alapján készítjük el és minimum 3 Biztosító versengő termékeit dolgozzuk ki az előzetesen felmért igényeknek megfelelően, így biztosítjuk Ügyfeleinknek az optimális választás lehetőségét. Természetesen biztosítási ismereteink / tudásunk alapján elmondjuk Ügyfeleinknek a termék jellemzőit és kérdéseikre megadjuk a válaszokat, de ezekkel nem kívánjuk befolyásolni döntéseiket. Az ajánlatok kidolgozásánál nem szempont a Biztosító által kínált jutalékrendszer, célunk a hosszú távú bizalmon alapuló stabil üzleti kapcsolat.

Nincs ösztönző rendszerünk és nem tesszük érdekeltté üzletkötőinket egy bizonyos termék/biztosító előnybe helyezésével!

Tanácsadás üzletkötőink által nem történik, Ügyfeleink önállóan döntenek meglévő igényeik alapján az átadott biztosítási kalkulációk és termékismertetők alapján.

 

Meritum Biztosítási Alkusz Kft.

 

Lakásbérlők közül kevesen tudják, hogy nem csak a főbérlő, hanem albérlőként ők is köthetnek lakásbiztosítást, ami egyébként egy lakásbiztosításhoz képest kedvezőbb áron nyújt fedezetet az értékeikre. Ahogy azt is kevesen tudják, hogy a két fél – tulajdonos és bérlő – által kötött lakásbiztosítások más-más módon fedik le az ingatlan és a benne található ingóságok védelmét.

A valóságban, sajnos, sokan csak saját káreseményük után szembesülnek azzal, hogy az ingatlan tulajdonosa által megkötött lakásbiztosítás kár esetén a bérlő ingóságaira (elektronikai eszközök, értéktárgyak ..) nem nyújt védelmet . Tehát ha betörtek az albérletünkbe és elvitték a laptopokat vagy villámcsapás miatt kár keletkezett az albérletben tárolt eszközeinkben, sajnos, ilyen káreseteknél a tulajdonos lakásbiztosítása nem nyújt fedezetet a bérlő értékeiben bekövetkezett kár esetén. Éppen ezért a bérelt ingatlanban a saját értékeinkre nekünk szükséges biztosítást kötni.

MELYIK BIZTOSÍTÁS MIRE TÉRÍT?

Leegyszerűsítve: a lakás tulajdonosa által kötött lakásbiztosítás a saját ingatlanára és a benne található saját ingóságaira nyújt védelmet, míg az albérlő által kötött biztosítás a bérelt ingatlanban található saját ingóságait (berendezési eszközök, elektronikai cikkek) biztosítja. Emellett bérlőként - biztosítótól függően - kiegészítő biztosításokat is választhatunk: baleset-biztosítást, mobileszköz biztosítást, besurranás biztosítást vagy ebtartó felelősségbiztosítást.

Fontos, hogy akkor vagyunk jogosultak albérletünkben értékeinket lakásbiztosítással biztosítani, ha lakcím kártyánkon a bérelt ingatlan szerepel állandó vagy ideiglenes lakcímként (tartózkodási helyként). Értéktárgyainkról rendelkeznünk szükséges számlával, hogy ha bármi kár éri őket, a biztosító felé igazolni tudjuk az értékét és hogy a miénk.

A lakásbiztosítás megkötésekor kalkulátorunkban az ingóságok biztosítását kell kiválasztani. Mivel a lakásra nem kötjük ilyenkor a biztosítást, így kedvezőbb, havi 900-1400 Ft közötti áron választhatunk biztosítást értékeinkre.

Albérletre is köthető lakásbiztosítás, amivel a saját értékeinket, ingóságainkat biztosíthatjuk! 

Abban az esetben, ha olyan társasházban bérlünk lakást, ami rendelkezik biztosítással, bár legtöbbször ez csak a falakat és a közös helyiségeket biztosítja, egy közös tárolóban történő kár esetén ez a biztosítás védheti az ottani értékeinket.

Előfordulhat olyan eset is, bár elég ritkán, hogy a tulajdonos nem kötött biztosítást az ingatlanra, ilyenkor a bérlő és a tulaj megegyezhetnek abban, hogy az albérlő kössön az ingatlanra és a benne tárolt ingóságaira biztosítást. Ezt érdemes a bérleti szerződésben is rögzíteni. Egy esetleges káresemény után a kárfizetés kapcsán a tulajdonos lemondhat az albérlő javára a kártérítési összegről. Ezt is szükséges nyilatkozat formájában rögzíteni.

Legyen szó saját vagy bérelt lakásról, az adott ingatlan ugyanúgy otthonunk, életterünk vagy akár a jelenlegi helyzetben munkahelyünk is, értékeink legnagyobb részét pedig benne tároljuk. Ha tehát életvitelszerűen huzamosabb vagy átmeneti időre bérelt ingatlanban élünk ugyanúgy érdemes gondoskodnunk egy lakásbiztosítással ingóságainkról, így nem leszünk kiszolgáltatottak egy esetleges káresemény esetén. Ráadásul ezt kedvezőbb áron tehetjük meg.

Állásfoglalás személybiztosítási szolgáltatási igényének elbírálásához koronavírus fertőzés kapcsán

 Minden esetben igaz, hogy az adott szerződésre vonatkozó feltételek szerint térítünk, ezen gyakorlattól természetesen a jelen járvány idején sem térünk el. Fontos, hogy folyamatosan figyeljétek a részünkről érkező kommunikációt, mert az események gyors változása okán lehetnek módosulások.

Kockázati életbiztosítások

 A koronavírus fertőzés nem tartozik a kizárt kockázatok körébe a halálesetre szóló biztosítások esetében.

 Várakozási idő az orvosi vizsgálat nélkül létrejött szerződések esetében 6 hónap. Ha a szerződéskötéskor a biztosított életkora és a biztosítási összeg alapján nem lenne szükség orvosi vizsgálatra, azt az Ügyfél saját költségén elvégeztetheti és ez alapján történik a kockázatelbírálás. Ezt külön, írásban kell jelezni a kockázatelbírálás felé. Az a szabály továbbra is érvényes, hogy a vizsgálatot csak a biztosító bizalmi orvosa végezheti el.

 Csoportos személybiztosítások esetében várakozási időt általában nem alkalmazunk.

 A kizárások között szerepel a következő, melynek figyelembevételét kérjük:

 „A biztosító a balesetek, illetve a baleseti eredetű események köréből kizárja: (…) a valamely balesettel összefüggésbe nem hozható – ember vagy állat terjesztette – bakteriális-, vagy vírus fertőzéseket,(…)”

Tehát azon kockázati biztosítások esetében ahol plusz térítés járna baleseti halál esetére, nem térítünk. (Egyébként is a vírusfertőzés nem baleset, de erről lentebb olvashattok)

 Balesetbiztosítások

 Balesetbiztosítások vonatkozásában a  jelenleg művelt egyéni módozat – Puzzle- feltétele a következőket tartalmazza:

 „A biztosító a balesetek, illetve a baleseti eredetű események köréből kizárja: (…) a valamely balesettel összefüggésbe nem hozható – ember vagy állat terjesztette – bakteriális-, vagy vírus fertőzéseket,(…)”

Ettől függetlenül kérem szem előtt tartani, hogy a vírusfertőzés egyébként sem felel meg a baleset fogalmának, így nem tekinthető balesetnek, ezért baleseti fedezetekre nem nyújtunk térítést. Ez a megállapítás egyaránt igaz az egyéni és csoportos szerződésekre is.

 Betegségbiztosítások

 MedHelp biztosítások vonatkozásban a következők alapján történik a térítés: Várakozási idő alatt is térítünk heveny fertőző betegségek esetén, ideértve a koronavírust is.

 Kórházi napi térítés jár igazolt koronavírus fertőzés esetére, ha az ellátás fekvőbeteg ellátás keretein beül történik. Karantén esetére, ha a megbetegedést még nem diagnosztizálták és csak megfigyelés alatt van az Ügyfél, nem nyújtunk térítést. Gyermekek kórházi ápolásával kapcsolatban benyújtott szolgáltatási igények esetében is a fentiek figyelembevételével történik az igények elbírálása.

 MediQa biztosítások esetén a kockázatviselésünkből ki vannak zárva a fertőző betegségek, így a szolgáltató nem tud ellátást szervezni. Erre egyébként sincs lehetősége járvány esetén. A koronavírus teszteket ezen okok miatt nem terítjük.

 3D csoportos személybiztosítás esetén a kórházi napi/egyszeri térítés, illetve a keresőképtelenségi napi/egyszeri térítések esetében az igazolt koronavírus fertőzésre jár a térítés. Karantén esetére, ha a megbetegedés még nem diagnosztizált csak megfigyelés alatt van az Ügyfél nem nyújtunk térítést.

 Med 4 Group betegségbiztosításnál kizárás a koronavírus fertőzés, erre az ellátásszervező nem fog biztosítással fedezett ellátást szervezni.

 

Hat dolog, amit nem tudtunk a kötelezőről

A gépjárművekre szóló kötelező biztosítás újkori története a 90-es évek elején kezdődött itthon. Addig az üzemanyag árába beépített és így minden tankoláskor megfizetett biztosítás ugyanis 1991. július 1-től került át a ma ismert - az egyes gépjárművekre külön-külön megkötendő, önálló, kötelező biztosítási szerződéskötési (KGFB) - formába.

Bővebben